Kyligt mottagande av förslag att legalisera marijuana i New Hampshire

Ett förslag som innebär legalisering av marijuana i New Hampshire får ett kyligt mottagande. Flera lokala representanter uttalar sig idag i Eagle Tribune, bland annat följande: 

“Jag kommer inte att stödja förslaget” (Senator Mike Downing, Republikan – Salem)”
"Jag är inte säker på att det är den sortens atmosfär vi vill uppmuntra i den här staten” (Rep. John Gleason, Republikan – Derry)
”Kommer det att underlätta mitt arbete?” Nej!" (Åklagare Robert Prince, Salem)
”Från ett polisiärt perspektiv är vi emot legalisering” (Polischef Donad Briggs, Kingston) 

Det finns flera polischefer i USA, som deltar i organisationen ’Law Enforcement Against Prohibition’, som är för förslaget att legalisera marijuana. 

De tre som drivit fram förslaget verkar själva föga övertygade om att det ska nå någon framgång. En av dom, Paul Ingebretson, säger till Eagle Tribune, ”Jag tror att det mycket svårt att förändra folks uppfattning efter att budskapet om farorna med marijuana borrats in i dom under 60-70 år.” 

Undertecknad litar på att befolkningen i New Hampshire inte låter sig manipuleras av förslagsställarna eller deras springpojkar. 

Läs också:
Mer om medicinsk marijuana i Kalifornien och USA 

Torgny Peterson  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0